Nordic Choice Hotels er best på kundefokus

Juryen i European Business Awards har valgt ut Nordic Choice Hotels, som eneste reiselivsaktør, til National Champion for Norge i kategorien Customer Focus. Dermed skal selskapet konkurrere med ni andre europeiske bedrifter, om utmerkelsen for best kundefokus i Europa, skriver hotellkjeden i en pressemelding.

– I hotellbransjen kommer gjesten først. Alt vi gjør, handler om å skape fantastiske gjesteopplevelser, og selv om vi er heldige, som får løpende tilbakemeldinger, direkte fra gjest, er utmerkelsen enda et tegn på at vi lykkes. Derfor er det en spesielt stor glede å vinne akkurat denne prisen, sier Torgeir Silseth, administrerende direktør i Nordic Choice Hotels.

Finansiell suksess, innovasjon, etisk tilnærming til business, og et internasjonalt tilsnitt, er kriterier for tildelingen av National Champion-tittelen, i følge European Business Awards.

Kunden i sentrum

Videre er det en forutsetning at selskapene som er valgt ut i kategorien Customer Focus, baserer sine fremtidsutsikter på å sette kunden midt i hjertet av bedriften. En god forståelse av kundens verdier, må være en forutsetning for vekst i selskapet, ifølge komiteen.

– Vi vet at våre gjester er unike, og denne kunnskapen har vært sentral for vår suksess. Vi ønsker å tilby skreddersydde hotellopplevelser, tilpasset gjestens budsjett, formål for reise og personlighet. Våre fire kjeder og våre ti enkeltstående hoteller, dekker gjestenes ulike behov, sier Silseth.

Les mer om European Business Awards: www.businessawardseurope.com

Konkurrerer mot resten av Europa

I januar 2016 blir det klart hvilken av de ti finalistene som stikker av med prisen for Europas beste selskap på kundefokus.

European Business Awards er Europas største og viktigste kåring for bedrifter av alle størrelser og bransjer. Ti priser skal deles ut, og i alt 33.000 bedrifter i 33 land har vært med i de innledende rundene.

Foto: Torgeir Silseth, administrerende direktør i Nordic Choice Hotels (foto fra Nordic Choice Hotels).